Copyright © 2007-2015 vancello.hu

2015. augusztus 16. 21:23 - vancello

Félelem Nélkül - Fehérvár Rallye (51. rész)

Itt az újabb rész, most indítom a lejátszást, nézd Te is!

Szólj hozzá!
2015. augusztus 15. 10:49 - vancello

Integraléval a BMW gyárba?

Velős BMW-kritikaként is felfoghatjuk azt, hogy a BMW egyik alkalmazottja egy Lancia Delta HF Integraléval jár dolgozni. Igazi üdítő színfoltja volt a cicaszemű bajorokkal telerakott parkolónak. A "megbízhatatlan olasz technikáról" pedig annyit, hogy az autó napi használatban van, és egyáltalán nincs rossz bőrben. A Syron Street Race gumikra először azt hittem, hogy kínaiak, de német gyártásúak.

4 komment
2015. augusztus 09. 11:09 - vancello

Mi vagyunk az utolsók!

Mi még utaztunk bennük kölyökként, amikor az utcakép részei voltak, most pedig gyerekkorunk álmait vezetjük. Sokan furcsán néznek ránk, hiszen nincs semmi korszerű extra az autóinkban, mi mégis szeretjük őket. Nem zavar minket a kényelmetlenebb ülés, vagy a szervo nélküli kormány, és furcsa az a nagy csend, amikor egy modern kocsiban kell utaznunk.

Mi még ismerjük az autóink alkatrészeit, apró sajátosságait, és tudjuk, hogy miként repít minket előre az országúton. Nem műanyagba burkolt távoli idegen számunkra a technika, inkább olyan, mint egy családtagunk. Sokszor egy mások által nem is hallható apró zajból is tudjuk, ha valami baja van az öreg gépnek, és magunk is tudjuk orvosolni azt, mégpedig mindenféle kütyü nélkül, hagyományos szerszámokkal. Szeretjük vezetni őket, és örülünk, hogy megőrizhetünk egy darabkát a múltunkból, és velük együtt azokból a régi, kedves emlékekből is megmentünk valamit. Aztán amikor elfordítjuk a slusszkulcsot, újra és újra átélhetjük őket.
Mi vagyunk az utolsók.

2 komment
2015. augusztus 02. 09:49 - vancello

Reggeli rozsda: Ferrari 365 GTB/4 Daytona

1989 óta állt egy mélygarázsban ez az 1971-es Ferrari, mire megmentették. Új tulajdonosa árverésre bocsájtja, várhatóan 124 millió Forint felett lel majd végleges gazdára.
A Colombo-féle V12-es motorral szerelt autó fénykorában 280 km/h-val is repeszthetett, és 5,4 másodperc alatt volt százon. A  357 LE-s motort hat darab dupla Weber karburátor itatja. (Mennyit fogyaszthat?)
Az 1280 kg-os autó alatt természetesen elöl és hátul is független felfüggesztés dolgozik.
Egy ilyen technikai és esztétikai műremek hogy porladhatott évtizedekig gondozatlanul? Az új tulajdonos biztosan restauráltatja majd.

2 komment
2015. augusztus 01. 20:29 - vancello

Vancello 8!

Ezen a héten lett 8 éves a vancello.hu. Ebből az alkalomból készült ez a képes poszt az autók világából, a nyolcas számmal a középpontban.

Giuseppe Campari és Tazio Nuvolari egy ilyen géppel nyerték meg az 1931-es monzai versenyt.


Középmotor, összkerékhajtás, V8-as és V10-es motorok. Ő az Audi R8.


A BMW i8 4,4 másodperc alatt van százon és 250 km/h a végsebessége. Hibrid létére nem rossz. Amúgy meg szeresd a hibrideket, mert hagy az öreg autóinknak üzemanyagot! :)


Jaguar XJ8, szerintem a válogatás legfakóbb gépe.


Mazda RX8, a Wankel-motoros japán ikon. 


Morgan Aero 8. Nem nevezném szépnek, de érdekesek ezek a harmincas évekből ismert vonalak egy modern autón.


Oldsmobile 88, 1973-ból. Ki fordulna vele egy jó nagy kört a városban?


Már éppen nem szekér ez a Peugeot Type 8. 1893 és 1896 között építettek ilyen autókat Peugeot műhelyében. Végsebessége 20 kilométer volt óránként.


Renault R8 Gordini a Monte-Carlo Rallye egyik szakaszán.


A kilencvenes évek végének vágyott maffiózó-gépe, az Audi S8 4.2 Quattro.

Spyker C8 Aileron. 300 km/h a végsebessége, és az Audi 4.2-es, 400 LE-s V8-asa repíti.

5 komment
2015. július 01. 18:53 - vancello

Nagy nevek, limitált szériák

Rengeteg olyan autótípus van, amiből híres versenyző, vagy egyéb illusztris személy nevével fémjelzett limitált szériát adtak ki. Ezek közül válogattunk össze néhányat Ali szerzőtársammal.

Kezdjük a legkisebbel! A Fiat Seicento Sportingból készült egy sorszámozott Schumacher-széria. Néhány apróbb díszítés és ABS járt hozzá pluszban.


A Fiat Stiloról nem éppen egy F1 világbajnok jut eszébe az embernek, de a Fiat úgy gondolta, hogy ez méltó a nagy névhez.


Manuel Reuter és az Opel, Keke Rosberg sportigazgató keze alatt szerzett bajnoki címet 1996-ban. Ennek a győzelemnek állított emléket az Opel Calibra Keke Rosberg Edition.


Ferrari 458 Italia Niki Lauda. Kicsit kakukktojás, ugyanis egyetlen példányban készítette a Ferrari, egy vásárló kérésére.


James Hunt Mini. Laudáéhoz hasonlóan ez is csak egyetlen darabként létezik.


Összesen 250 darab készült a Hakkinen és a Coulthard nevével ellátott A osztályos Mercedesből, amivel 1998-as és 1999-es bajnoki címét ünnepelte a Mercedes. A dekoráción kívül fűthető bőrülés, AMG felnik, CD-váltó és hasonló csecsebecsék igyekeztek különlegessé tenni a sorszámozott darabokat.


Alfa Romeo Alfetta GT Mario Andretti Edition. 1976-ban készült belőle 300 példány.


Nissan Skyline R30 Paul Newman Version. 1983-ban adták ki annak emléket állítva, hogy Newman versenyzett Nissannal és a reklámokban is szerepelt. 


Audi TT Coupe Nuvolari. Egy 100 db-os széria készült belőle az olasz piacra, Tazio Nuvolari emlékére.


Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni. A Lamborghini nyugdíjas tesztpilótája 1973-ban kezdte karrierjét a gyárban, és 40 év után vonult vissza. A tiszteletére készült ez a kizárólag hátsókerék-hajtású, 250 darabos széria. 


Mercedes-Benz SLR Stirling Moss. 2009-ben készült 75 példány a szélvédő nélküli 650 LE-s szupersportkocsiból.


A híres 3-as rajtszámos NASCAR-pilóta, Dale Earnhardt emlékére készült 3333 darab ebből a V6-os, 200 LE-s Chevy Monte Carlo-ból. Earnhardt 2001-ben halt meg a Daytona 500 utolsó kanyarjában.


Lee Iacocca nevét viseli ez a mindössze 45 darabos sorozat, amit a Ford Mustang 45. születésnapjára adtak ki a főkonstruktőr nevével.


Az egyik személyes kedvencem, a Citroën C4 by Loeb és "kistestvére", a C2 by Loeb sorszámozott példányai a kilencszeres rallye világbajnok Sébastien Loeb tiszteletére készültek. 


Jean Ragnotti. A neve fogalom az autósportban. A Renault híres pilótája is kapott egy mozgó névjegytáblát, a Clio RS egyik szériájának képében. 


Subaru Impreza RB320. A monogram és a fekete szín árulkodik arról, hogy Richard Burns emlékére készült ez a limitált kiadás.

Természetesen Colin McRae világbajnoki címének tiszteletére is adtak ki egy Series McRae nevű sorozatot az Imprezából, ami a GT néhány aprósággal finomított változata volt.


Petter Solberg 2003-ban nyert VB címet a Subaruval, ezen a felvételen a 000 sorszámú Petter Solberg Editiont mutatja meg.

6 komment
Copyright © 2007-2015 vancello.hu