Utolsó kommentek:

M_Ali 2017.04.27. 11:16:55

@Duplaxiii: A 76 ezer példánynak alig a fele van meg, utána ott van, így már nem olyan nagy a feltehetőleg megmaradt példányok halmaza szerte a világban. Amerikában pedig viszonylag "sokat" lehet fellelni, főleg Kalifornia környékén, mert oda bőven exportáltak a típusból.

Bejegyzés: Reggeli rozsda: Super 90

Duplaxiii 2017.04.27. 08:14:50

Jó lenne megmenteni!
Ugyanakkor nem kell átesni a ló másik oldalára! Az "alig" 76 000 példány ebben a szegmensben sok! A típusnak valójában személyes vagy csak eszmei értéke van, ebből a modellből csak egy amerikai szakkereskedő oldalán 101 darab van éppen hirdetve.
Viszont jó az ára, 80-150000 dollár között van a jellemző kínálat.
A fotón látható modell állapota inkább donornak alkalmas.

Bejegyzés: Reggeli rozsda: Super 90

mennyi?husz! 2017.04.25. 17:17:50

@M_Ali: Na igen csak nem mind1 valamibol azert van keves mert keveset gyartottak egy kivalo autobol vagy azert van keves mert bebukott modell, keveset adtak el belole es meg szar is :)

A Lancia os fwd igen da az egy sedan utazo auto annal meg elmegy. Ultem ilyenben szemelyesen nagyon szep auto es nem hetkoznapi de ez is penztemeto es megbizhatatlan sajnos.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2017.04.25. 13:20:48

A 604-es Peugeot jó példa erre. Nem oskta gyártottak belőle, még kevesebb maradt fent, még a Peugeot múzeum is alig akadt egyre. De az ára mégsem emelkedett mai napig.
504 coupé, vagy CX sem lett még akkora nagy vétel.
De egy Simca 1000 Rallye, vagy egy R8 Gordini már 50-70 ezer eurós tétel.
Igazából egy C6-ot elfogadnék, ha nem lenne dízel. De HDI az nem egy biztosítás.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

M_Ali 2017.04.25. 10:06:48

@mennyi?husz!: Volt abból összkerekes is, abból az Alfából. A 8-as BMW ma sem olcsó és a jövőben sem lesz az, a lista az elérhetőségre is helyezte a hangsúlyt. A Calibra és a 8-as egyébként sem egy kategória, nincs értelme őket összemérni. A két Renaultból szerintem az egyik biztosan az lesz, méghozzá az Avantime, túl kevés van belőle. Ám a Lancia is elsőkerekes. :)

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

mennyi?husz! 2017.04.25. 09:33:10

Elsokeres felfujt Alfa mint jovo klasszikus. meg a Fiat? Biztos, hogy nem! Ahogy egy Calibra sem (hogy jon ez egy 8-as BMW -hez pl) A ket Renault ugyancsak nem etem... A Honda, Lancia, Nissan, C6 meg 406 C az ok.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

Flat-6 2017.04.24. 18:04:30

@toncsi64:
A név rengeteget számít. Ritka és érdekes például egy 70-es évekbeli TVR is, ennek ellenére nem különösebben értékesek, mert nem széles körben ismert autók. A Citroennek viszont jó neve van az oldtimer világban, főleg a DS-nek köszönhetően, így nem meglepő, hogy a viszonylag ritka kupéjuk (SM) is felkapott. Aztán vannak olyan veteránok, amiknek ritkának, érdekesnek sem feltétlenül kell lenniük ahhoz, hogy keresettek legyenek - pl. Mercedesek. Meg vannak azok, amik a több évtizedes kultuszuk miatt kelendőek a mai napig - Bogár és Mini pl.
Egy Opel, Peugeot, Renault hiába ritka, sosem lesz különösebben értékes, mert nem nagy nevek. Restaurálni viszont egy ilyen autót is ugyanannyiba kerül, mint egy jó nevűt, csak éppen restaurált állapotában sem ér annyit, mint amennyibe a felújítása került. Emiatt sohasem sem lesznek a Vel Satis félék keresett klasszikusok, maximum márkafanok, megszállottak révén marad belőlük pár túlélő.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

toncsi64 2017.04.24. 17:19:03

@Flat-6:
Azért szerintem a ritkaság és az érdekesség nagyon komoly hatással van az értékességre. jó példa erre a T-modell. Minthogy Dunát lehet vele rekeszteni hiába ősöreg nem képvisel jelentős értéket (legalábbis a nemzetközi piacon), max az olyan helyeken ahol csak nagyon kis számban fordul/fordult elő, míg pl. a Citroen SM pont a ritkasága és érdekessége miatt értékes, ráadásul keresett is. A keresettség pedig inkább szubjektív ítélet, hiszen van egy csomó olyan autó ami bár keresett, erre szerintem nincs ésszerű magyarázat. Ide tartozik többek közt (jöhet a kövezés) pl. a T1, a Bogár vagy akár a Mini is.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

Flat-6 2017.04.24. 16:15:18

Attól mert valami ritka és érdekes, még nem feltétlenül lesz értékes és keresett veteránként. Jó eséllyel ezek sem lesznek azok, a nevük miatt talán még az Alfáknak van rá némi esélyük. A többi ugyanúgy "rétegmodell" lesz a jövőbeni OT-szcénában, mint ahogy a maguk idejében is azok voltak.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

M_Ali 2017.04.24. 14:25:20

@Michel Djerzinski: Igen, az még ide bőven beférne, mondjuk a Wankel miatt nem lesz egyszerű életben tartani.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

LaranjaS 2017.04.24. 14:16:29

Komolyan? Alfa Citroen ès Renault? 10 ev mulva a 98% àt amiket most hasznalnak ezekbol, a tulajdonos leönti benzinnel ès felgyùjtja...

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

Michel Djerzinski 2017.04.24. 13:46:27

Én ebbe a körbe helyezném a Mazda RX8-at is.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

toncsi64 2017.04.24. 13:40:06

Nagyjából egyetértek a listával, viszont van köztük néhány ami nemhogy klasszikus, de nagy valószínűséggel a "megfizethetetlen" kategóriát is súrolja majd. Sajnos nem nem a "jósága" okán, hanem azért meg alig marad majd belőle üzemképes példány :( Gondolok itt elsősorban a C6-ra, az Avantime-ra és a Vel Satis-ra. Már ma is komoly kihívás a fenntartásuk, mi lesz az elkövetkező tízegynéhány év alatt ?! Egyébiránt ez lesz a gond a többi "túlkomplikált" paripával is. Nem igen lesz olyan halandó aki képes lesz financiálisan fenntartani az autót veteránkorig :(
Szerintem...

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

dmwd 2017.04.24. 13:35:26

Ez mind nagyon szép és jó,de ezekből sohasem lesz veterán kocsi. 30 éves korukban a mai elektronikákból megnéztem, hogy mennyi fog működni, 40 évesen pedig az összes nyomtatott áramkör beadja a kulcsot a diffúzió miatt. Honnan lesz működő motor vezérlő elektronika hozzá? A maradék 20-40 kényelmi, biztonsági vezérlő már apróság.

Bejegyzés: A jövő klasszikusai

Ike The Rock Clanton · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2017.04.21. 09:44:26

@$pi$: Nem igazán. Tony Curtis a sorozat közben, illetve a forgatókönyv elolvasása után döntött úgy, hogy az általa játszott Danny Wilde bőrkesztyűt viseljen és nem azért, mert Tony hipochonder volt. A forrás Roger Moore önéletrajzi könyve a My Word is My Bond. Továbbá összekeverni a karaketereket a valós személyekkel és személyiségükkel sem bölcs dolog. Igen, a sorozat éppen az eltúlzottságra és a modorosságra épít, mégpedig nagyon jól. Aki ezt nem szereti, azt megértem, de ne keverjük össze az embert a magánéletben és a színészt. Másfelől Tony Curtis-t tehetségtelen ripacsnak bélyegezni eléggé a filmtörténet nem ismeretéről tesz tanúbizonyságot. Ami Moore-t illeti, ő mindig is bevallotta, hogy neki a pénz és a hirtelen jött sikerek fontosabbak voltak a művészetnél.

Bejegyzés: Minden lében két kanál

M_Ali 2017.04.18. 12:45:11

@remélemeztbeveszi: Köszönjük, javítva. Eleanor klisét direkt kerültük. :-)

Bejegyzés: Reggeli rozsda: a legzöldebb Mustang

vancello · http://vancello.hu 2017.04.17. 17:30:32

@Burgermeister: Több ismerősnek is ajánlottam az elmúlt években egyes Focust, nagyon beváltak. Az egyikről írtam is itt tesztet.

Bejegyzés: Astrát vettem napira

Ajtony 2017.04.17. 11:40:48

Két Ladám volt, az egyiket 32 évesen adtam el (1982-es 21013), a másikat 30 évesen (1984-es 21061). Az 1200-as Merkúrtól vett új, az 1500S 3 évesen lett az enyém. Mindkettőbe építtettem Werling-féle doblemezeket, így a kaszni szinte gyári volt mindkettőnél (az 1200S-t hátulról megcsapták, így azon volt három elem cserélve, az 1500S-nek a taposólemezét kellett foltozni kb. 20 éves korában. Igazából azért váltottam, mert egyre nehezebb volt beszerezni alkatrészt, és a cirill betűs alkatrészek már inkább sufnis gyártmányok voltak. Az utolsó szeg a Ladáim koporsójába a "spórolós" autószerelő által vett vezérműlánc, és feszítő csere volt - hiába mondtam a "mesternek", hogy inkább drágábbat, de jót vegyen, sikerült neki beszereznie egy szorulós feszítőt, és 200 kilométerenként megnyúló láncot. Amikor majdnem szétverte a motorblokk elejét, elegem lett. Az 1200S szinte hiba nélkül ment 200000-et, egy termosztát hiba - meg a hülyeségem - miatt kellett HF-et köszörülni valamikor 10 éve. Mivel naponta megyek 70 km-t, mindkettő gázos volt. A híresztelésekkel szemben mindkettő "szerette" az LPG-t, és városi - 8l/országúti - 7l fogyasztása volt. Egy biztos, hogy a Ladák minimális törődéssel szinte elnyűhetetlenek voltak.

A váltásnál a megszokott magas üléspozíció miatt Suzuki Ignis jött számításba. A 94 lóerejével amolyan mérges vaddisznócska. Ebbe is bekerült egy gáz-szett. Megszerettem, és az igénytelensége miatt elhanyagolható a szervizköltsége (45 ezret mentem vele, 3 garnitúra szűrő és olajcsere, első fékbetétek és tárcsák, garnitúra gyertya, egy féltengely-csukló és a gumiharangok mindkét oldalon). Négy év alatt cirka 90.000 Ft-ból megvolt minden szerviz. Fogyasztása városi 60%/országúti 40% mellett 7-8 liter közti gáz, de ha kell - megy mint a vaddisznó :D

Bejegyzés: Astrát vettem napira

Burgermeister 2017.04.17. 07:57:42

Én ugyanilyen megfontolásból egy 2000es évi focuson gondolkozom. Egy már van, az bevállt.

Bejegyzés: Astrát vettem napira

remélemeztbeveszi 2017.04.16. 21:33:01

Külön kösz, hogy nem Eleanornak hívod. Még így is egy vagyont ér, értő kezekért kiált. Csak még annyi, ( nem akarok nyelvtannáci lenni, csak jelzésként ) hogy a karbi gyártója e- vel írja a nevét.

Bejegyzés: Reggeli rozsda: a legzöldebb Mustang