Utolsó kommentek:

Soma Vidéki 2018.05.22. 23:27:18

A blogban olvasható "teszt" és a rengeteg jó minöségű fénykép szerzőjének: köszönetem!
A kommentek nagy része azonban más hangvételű reakcióra késztet. Rémséges az az előítéletesség és kettős-mérce és tárgyszerűtlenség, ami a hozzászólók egy részének "fejében" él.
Sokaknak a Ferrari és Bentley és Rolls-Royce és Mercedes is egy rakás-trágya volna, ha orosz volna,
ám egy horpadt rozsdás fakerekű talicska is ámulatra késztető "csoda" volna, ha pl. német gyártmány volna. Ez a jelenség a szellemi-szint, a világnézet, az emberi jellem sikján is súlyosan kiábránditó.
Ám a tények kissé mások, mint ahogy e hozzászólók szívesen állítják.
Személyesen én magam tapasztaltam az előítéletek lassú és titkoltan-szégyenkező oszlását, amikor az újonnan vásárolt orosz gyártmányú autómmal már másodszor vontattam szervizbe a szomszéd ugyanakkor és szintén újonnan vásárolt német kocsiját.....
Ugyancsak elgondolkodtató tapasztalatot jelentett szegény orosz autóm balesete, amelyet egy amerikai márka európában gyártott 2 éves autója tört össze, s a nyugati gép sérülései voltak sokkal súlyosabbak, nehezebben és sokkal drágábban javíthatók, bárki bármit is gondoljon
(tényektől függetlenül) a vélt törésteszt-eredményekről.
Ahogy elgondolkodtató ma már az is, hogy "láss csodát": A japán autóipar vásárol (azaz NEM elad) licencet az orosz autóipartól. Mert tény ez is, bármilyen sok ellenkező irányú tény és még több gonosz előítélet határozta meg viszonyítás rendjét a múltban.
Egyéni véleményem szerint, végtelen önzéssel azt gondolom, hiánytalan elégedettséggel tekintenék a sorsra, ha életem legnagyobb gondja az volna, hogy "csak" egy orosz autóba ülhetek be.....
Aki egészen másképp gondolja, ám tegye, nem vitatom el tőlük sem egyéni izlésük jogát.
De a torzitó, tény-független, előítélet-vezérelt véleményeiket visszautasítom, és kivánok nekik
boldog autózást, bármelyik nyugati márka járgányával, tényektől ugyancsak függetlenül.

Bejegyzés: Lada Granta teszt

M_Ali 2018.05.15. 21:55:13

@Burgermeister: Igen, valami olyasmire való. Nem szép, de legalább drága. :)

Bejegyzés: Csiszolatlan gyémánt

Cycmen 2018.05.15. 13:23:42

@Burgermeister: Ugyan már! Reális igényeket elégít ki, csak ezt mi nem értjük. :D

Bejegyzés: Csiszolatlan gyémánt

Burgermeister 2018.05.14. 21:09:53

polgár pukkasztásnak kiváló

Bejegyzés: Csiszolatlan gyémánt

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2018.04.30. 13:34:52

@David Bowman: A világ első olajfinomítója 1856-ban Lengyelországban épült.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

n3spr3ss0 2018.04.30. 08:44:35

@Valóság nevű unokahúgotok: Lehet hogy van benne igénytelenség, de az tény ahogy a mai autók többsége "NAGY" a vezetni nem tudó tulajoknak.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

David Bowman 2018.04.30. 00:21:03

A Tatra kupé jó lett volna 167 lóerővel.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

David Bowman 2018.04.30. 00:18:12

Megmenekültünk egy rossz autótól, és kaptunk egy jó sztorit. A lengyelek genetikailag alkalmatlanok bármilyen ipari tevékenységre.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2018.04.29. 21:33:14

@vancello: "ha az akkori embereknek lett volna választási lehetőségük, biztosan szívesen vettek volna inkább nyugati autót"

Ehhez kétség sem fér. A "nyugati autó" a menőség egyik legbiztosabb jele volt abban a korban, még akkor is, ha az csak valami német batár. Ha egy balatoni házikó előtt Mercedes vagy BMW parkolt, ott az emberek tudták, hogy vagy annak a sunyi özvegy Kovácsnénak sikerült szereznie egy gazdag német szállóvendéget, vagy lángossütő a tulajdonos. :-))

(Ma miért nem lehet sehol lángost venni???)

Amikor Hofi vett magának egy Mercit, természetesen kitárgyalta a köznép is a dolgot. Kérdezték tőle, hogy minek vesz ilyen drága kocsit, sehol sem tud hozzá alkatrészt venni. A frappáns válasz akkor erre az volt, hogy a Mercihez nem is kell. Akkor ennek az igazságában még hinni tudtak.

@az_igazi_trebitsch: a poszt nem szólt arról, hogy ez a kocsi megbízhatatlan lett volna, vagy komoly alkatrész-ellátási nehézségekre lehetett volna számítani. Ezt nem tudjuk, mert nem került sor a gyártásra. Speciel én azt sem nagyon hiszem, hogy ha valaki manapság útra kel egy csuda menő, derékig érő kocsival, az utána hipp-hopp talál hozzá szakszervizt és alkatrészt, amikor szétcseszi a kátyúkon a felfüggesztést vagy ledarálja a sportos váltóját. Az ilyen autóknak egyszerűen nincs helye a való világban, csak a reklámokban. És azt sem tudom, hogy ma, amikor ugyanaz a márka százféle különböző típust gyárt, mennyire sima egy alkatrészpótlás bárhol a világban. A szervizek ma is rendelik az alkatrészt, nem tartják készleten, és ha én utazgatok, akkor (szerencsés esetben) egy-két napnyi tétlen várakozás a postázásra és javításra kényszeredetté teheti az arcomon a szuper kocsim miatt gyakran elömlő mosolyt. Biztosítás a törpe Suzuki taligámra is köthető, alkatrészt nagyjából ugyanannyi idő alatt fogok kapni hozzá, attól tartok.

@vancello: "Ettől függetlenül egy minden tekintetben sokszorosan elavult autó volt már akkor, amikor a típust bemutatták."

Nem vagyok biztos abban, hogy ez ennyire igaz. De nem értek hozzá. Ám mintha sokadszor kerülhetne szembe egymással a korszerűség és az üzemeltethetőség. Egy Zsigulit lehetett bütykölni, mert ha szétszedted, ott volt előtted minden, amitől megy. Egy mai "korszerű" autó tele van olyan mütyürökkel, amik nélkül meg sem mozdul, de még megnézni sem tudjuk, hogy mi van benne. Én jól tudom, hogy a sok ezekkel a mütyürökkel kapott szolgáltatás és képesség jó, hasznos, de én sajnos régimódi ember vagyok, és felborzolódik a tarkómon a szőrzet, ha egy autónak lejár a garanciája, ha egy közönséges szervizben felnyitják a motorházát. Például. Nekem a számítógépek a szakmám, sok-sok év óta, és épp ezért a számítógépek "korszerűségéről" is erősen eltér a véleményem a reklámokban olvashatóktól. Én szeretem egy szerkezetben az áttekinthetőséget. Megadja azt a (néha mégis csalóka) reményt, hogy nem vagyok kiszolgáltatva a gyártóknak.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

misinator 2018.04.29. 21:26:52

@vancello: Köszönöm.

Gyerekkoromtól kezdve mindig van aktuális listám, hogy milyen autót vennék újonnan - attól függően, hogy mennyit nyernék lottón (nem lottózom), mennyit örökölnék amerikai nagybácsitól (nem én fogok örökölni tőle), stb.
S persze mindig agyalok azon, hogyan próbálnám picit egyedivé tenni - típustól függetlenül.
Mottó lehetőleg a szemlélődő ne vegye észre, hogy mi van módosítva, csak vakarja a fejét, hogy valami nem a megszokott, de jól néz ki.
Viszont vannak típusok, amiknél ennél továbbmennék pl. más színű/árnyalatú orrszekció, ami természetesen(!) nem a karosszériaelemmel határolódik, hanem a másik elemen (pl. első ajtó) - persze nem bazári módon.
Arra döbbentem rá, amikor raktuk fel az Albeára, a csíkokat, hogy ami annyira természetesen ízléses és esztétikus pl. a Lybrán, annak kivitelezése mennyire nem magától értetődő.
Lásd ugye az első képet az előző hozzászólásomban: Már egy milliméternyi eltérés is abban, hogy hol ér véget, már ordít, mint egy szegénységi bizonyítvány.
Erre mit látsz a szupermarket parkolóban, hogy a krómcsík "csak" egy milliméterrel szélesebb a kelleténél, s elemvégtől elemvégig ér, s nem érti a kivitelező, hogy miért nem működik, miért lett bazári!?
Apropó, színváltás: Még amikor jártam fel Budapestre hetente munkaként (sajnos már egészségi okokból nem ajánlott), egy alkalommal fényképeztem a következő AUTÓT. Nem, nem ilyen bazári, mint ahogy az olcsó telefonnal készített kép láttatja; kifejezetten jól nézett ki a valóságban, az én szememben működött a megvalósítás.
Íme:
kepkuldes.com/images/99c2d530369c0b3d388c47ec893cbb32.jpg
kepkuldes.com/images/dbe2515740e862b36d671f7e05e196f1.jpg

Bejegyzés: Tuning a múltból: gyorsítócsíktól az Angel Eyes-ig

vancello · http://vancello.hu 2018.04.29. 20:31:19

@Androsz: A fogyasztást tényként közöltem, ahogyan a 0-100-as sprintet is szívesen leírtam volna (ez az adat viszont nem hiszem, hogy méltó lett volna egy sportkocsihoz), de arról nem maradt fenn semmi. Sem megmosolyogtatónak, sem kirívónak nem találom.
Jómagam is 2013-ig egy 1986-os, 2105-ös Ladával jártam a mindennapokban, szerelemből. Ettől függetlenül egy minden tekintetben sokszorosan elavult autó volt már akkor, amikor a típust bemutatták. Bejártam vele az ország minden szegletét, valamint a szomszédos országokat is a 13 év alatt, amíg velem volt.
Ettől függetlenül, ha az akkori embereknek lett volna választási lehetőségük, biztosan szívesen vettek volna inkább nyugati autót, de nem tehették meg, esetleg csak azok, akik egyenlőbbek voltak az egyenlők között.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

az_igazi_trebitsch 2018.04.29. 19:56:05

@Mr. Hyde: Na igen, a falu egyik végéből átmenni a másikba kispolszkival is lehet, ami nagy valószínűséggel oda is ér. Viszont kurvára nem mindegy, hogy ha az ország egyik végéből a másikba kell utaznod családdal, csomagokkal , noch dazu külföldre, szóval, nem mindegy, hogy egy fél autónyi pótalkatrészt kell magaddal vinned, és imádkozhatsz, hogy le ne rohadj végleg, mert a határon túl már csak a tréler marad az éves fizetésedért, vagy elég, ha kaját-piát viszel magaddal, és nem kell félned, hogy lerohadsz, mert ha mégis, és van biztosításod, akkor ingyen és bérmentve elviszik a járgányt a legközelebbi szakszervizbe. Mondom: SZAKszervizbe. Ja, és a lényeg: a tömegközlekedés és az autózás nem ugyanaz a kategória, és egymással nem helyettesíthető. Ennyit erről....

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

xporolyke 2018.04.29. 19:42:10

Ki volt osztva, hogy ki mit gyart es kesz, minden mast a barati orszagokbol kellett beszerezni. Legalabb gyarthattunk valamit, meg ha jo cuccokat csinaltunk akar KGST-n kivulre is lehetett bizniszelni, most gyartunk, csak nem itthon fejlesztett, megalmodott cuccokat, hanem a nemeteknek dolgozunk be. Ez is egy ut, nem biztos, hogy jobb, ha azt nezzuk, hogy mennyire nemzeti minden, azert annyi igenyesseg lehetett volna, hogy Mol, meg Richter melle megtartanak valami jol meno es jo nevu es magyar hatteru ceget is. Regi szoveg ez, de akkor is, nem lehet rajta eleget keseregni. Ikarus, Ganz, Raba, Csepel, Lehel, Tungsram, Lang, Medicor, Gamma, Videoton, Orion, stb. ennyi ceget eltuntetni azert kulon ipar, a nemzeti eltunteto gyar. Polakok amugy jok voltak, mostansag is kepesek ertekelheto teljesitmenyre (Solaris) a fenti auto a koraban nem volt rossz, se teljeitmenyre, se fogyasztasra a keleti oldalon, kinezetre meg siman jol nezett ki, mas kerdes, hogy ez az alkatresz buhera sejtet nemi ganyolast, de ez is belesimul a korszellembe.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2018.04.29. 18:32:53

@Valóság nevű unokahúgotok: A szó, amit te valószínűleg nem értesz: ésszerűség. @Mr. Hyde: -nak igaza van, az imponáló csúcssebesség, a gyorsulás értékei értelmüket vesztik abban a világban, amelyben még a sztrádán is 130 km/h a törvény által engedélyezett maximum, és a fenti kocsi a poszt szerint képes erre.

"A fogyasztási adat is fennmaradt az utókor számára: 8 liter benzinre volt szüksége 100 km-enként."
A szövegkörnyezet azt sejteti, hogy ezt a számot megmosolyognunk kellene, merthogy milyen kelet-európai, meg minden. Holott abban a korban semmilyen normális méretű autó sem fogyasztott ennél kevesebbet. A teniszpályányi amerikai autók simán megették ennek a dupláját is, de nekik akkor mindegy volt, mert a benzin ára ott szinte szót sem érdemelt.

Megjegyzés: "a 70-es évek végére teljesen elavult Zsiguli"-ból épp tegnap láttam egy példányt, útban egy Lajosmizse-környéki tanya felé. Negyven éve elavult, de neki még nem szóltak. :-)

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

vancello · http://vancello.hu 2018.04.29. 17:43:05

@misinator: Simán elhinném, hogy gyári, és sokat dob a külsején.

Bejegyzés: Tuning a múltból: gyorsítócsíktól az Angel Eyes-ig

vancello · http://vancello.hu 2018.04.29. 15:55:18

@Mr. Hyde: Jót mosolyogtam a kommenteden, köszi.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

Mr. Hyde 2018.04.29. 14:20:36

Elsősorban a tömegközlekedés fejlesztése volt a prioritás a szocialista irányultságú rendszerek idején, ami minden tekintetben környezetkímélőbb, a gazdaságosabb és társadalmilag ésszerűbb is.
Persze aki megteheti az most már élvezheti a korlátlan szabadság élményét amikor a kertvárosi agglomerációban a 250 lóerős dizájnolt sportkocsijával araszolgat a dugóban a hipermárket fele, de ha igazán megszippantaná a benzingőzt akkor akár 130-ig is eltolhatja egy autópálya szakaszon a 6 sebességes 6 hengeres turbót, és akkor pont ott lesz ahol a 15 éves ezeregyes kispözsóval a szomszédnéni tinédzser fia.

Szóval erről ennyit.

Bejegyzés: Polski Coupé, a lengyel Lotus

misinator 2018.04.29. 13:57:59

"...Te mivel tetted egyedivé az autódat?..."

Szögezzük le: A Fiat Albea n e m szép formájú, nem arányos autó.
Nekem nagyon tetszett és tetszik is, ahogy a Lancia a Lybrán, illetve ahogy a Mercedes a 2000-2006 között gyártott C szedánon kivitelezte a díszlécezést, "krómcsikozást".
Ellentétben azzal, ahogy manapság képesek megvalósítani a krómozást az autógyárak.
Valamelyik nap a Jószágunk mellett állt egy Passat (hirtelen meg nem mondom melyik széria), s azon szörnyülködtünk a párommal, hogy a gyári(!) krómcsíkozás mennyire vaskos, bazári a saját elkövetésünkhöz képest. (döbbent emoji)
Alattomos kérdésünkre mindig kiderül, hogy mindenki azt hiszi, hogy a mi Albeánkon gyári díszlécezés van. ( a hűtőmaszkon az első három képen még látható legalsó matricacsík már nincs rajta, már csak 3 csík van :-)))

Szóval a mi fapados felszereltségű autócskánk ilyen lett:

nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40644.jpg
nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40645.jpg
nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40646.jpg
kepkuldes.com/images/44b3c13c65ca483be998248dc7f704f7.jpg

Bejegyzés: Tuning a múltból: gyorsítócsíktól az Angel Eyes-ig

Könyveslány 2018.04.26. 18:30:48

Hát...ez rettenetesen gagyi. Szerintem.

Bejegyzés: Egy újabb Maybach vízió