Utolsó kommentek:

Robert Payer 2018.01.29. 12:13:13

A litéri kocsmáros, a Pintér Tibi volt. Egy utcában laktunk. Emlékszem az autóra.

Bejegyzés: Családi ereklye: id. Tóth János BMW edzőautója

Don Blasius 2018.01.28. 22:13:17

@Larry Silverstein: Múltkor ő is emlegette a Polipot a Fiat 131-es tesztjénél. :)

Amúgy a 131-esnek jelentős szerepe volt "A profi" c. filmben, az is ez a korszak, zene szintén Ennio Morricone. :) Amúgy Belmondo autós üldözésiből is lehetne egy jó kis gyűjteményt készíteni. :)

Bejegyzés: A Polip autós szemmel - videóval!

vancello · http://vancello.hu 2018.01.28. 17:51:42

@Larry Silverstein: Köszi, de először is, nem szeretném a konkurenciát ellátni önként témával, másodsorban pedig ez csak az előfutára annak a sorozatnak, amiben egyrészt bemutatásra kerülnek a filmbéli gépek, másrészt egy megfelelő járművel(folyamatban van) meglátogatjuk a helyszíneket. :)

Bejegyzés: A Polip autós szemmel - videóval!

satie · http://321.hu/sas 2018.01.28. 15:06:07

Cattani, rá lehet káttánni :) Cataniára is :-)

Bejegyzés: A Polip autós szemmel - videóval!

Larry Silverstein 2018.01.28. 14:47:26

Wow, nagyon baba jelenetek, küldd el Csikós /Zsolt/nak a Totalcarnál ő tuti cikket írna belőle, imádja a 80es évek vasait, különösen az olaszokat!

Bejegyzés: A Polip autós szemmel - videóval!

balage28 2018.01.22. 08:33:25

@Szalay Miklós: mert mondjuk egy átlag magyar tudja, hogy viselkedik egy elefánt... ugyanmár. Ráadásul az "elefánt" kérdést nem lehet központilag frissíteni minden (ember)auts agyában, a gépekében viszont igen. Sokkal nagobb, sokkal biztonságosabb tudást lehet gépekkel felépíteni.
Az embereknek már 1-2 információ forrásra való figyelés is problémát okoz, a gépeknek pedig nem.
Lehet féltékenykedni, de a gépeké a jövő!

Bejegyzés: A jövő Infinitije

Szalay Miklós 2018.01.21. 22:33:35

Ami az önvezetést illeti, meg aki még nem olvasta: ilyen autó szerintem pedig nem lesz, egyhamar legalábbis. Mégpedig azért nem, mert ez egy olyan bonyolult probléma, amire a számítógépek nem képesek. Távolról sem csak arról van szó ugyanis, hogy GPS-szel odataláljon valahova, vagy beparkoljon egy helyre: ezek viszonylag egyszerű dolgok. Gondoljatok viszont bele: az utakon millió egy dolog történhet, ott van a többi autó, a gyalogosok, a biciklisek, a kátyúk, az eltakart közlekedési táblák, az állatok, lehet ilyen idő, meg olyan, stb, stb... Ráadásul egy ilyen autónak atombiztosan kellene üzemelnie, mert életek múlnak minden hibán... (Illetve mert a sz*rt is kiperelik a gyártókból, ha az autója bajt csinál.)

A helyzet egyébként ahhoz hasonló, amikor a számítógéppel megcsinálták a helyesírás ellenőrzést, viszont odáig nem igazán tudnak eljutni, hogy a gép normálisan tudjon fordítani, esetleg stilisztikai problémákban tudjon segíteni. Miért? Azért mert ahhoz érteni is kell a szöveget. Ez tehát két meglehetősen különböző dolog: vannak egyszerű problémák, amelyekkel elbír a gép, meg a bonyolultak, melyekkel nem.

Illetve az is fontos, hogy a gépeknek nincs ún. mögöttes tudása, az embernek viszont van. Egy ember tudja, nagyjából mindenről, ami vezetés közben felbukkanhat, hogy micsoda, és kb. hogy fog viselkedni, akkor is, ha az szokatlan, például egy elefánt. (Merthogy szokatlan dolgok is történnek az utakon.) Egy gép csak azt, amit beleprogramoztak, mindent meg nem lehet beleprogramozni.

Olyasmit tudok elképzelni max, hogy mondjuk az autó végig tud menni magától az autópályán, az ugyanis egy viszonylag egyszerű és védett környezet. Plusz biztos kiesik még néhány hasznos, használható fejlesztés a kutatásból, de azt a célt, hogy az autó magától elvigyen egyik címről a másikra, nem fogják elérni. Hype ez, meglássátok.

Apropó, akit érdekel, annak itt egy írás a tudomány határairól:

egyvilag.hu/temakep/029.shtml

Bejegyzés: A jövő Infinitije

A zaporozseces 2018.01.17. 08:52:05

Kedves Vancello!

A cikket olvasva megakadt a szemem Attika kéder-gondján. Én a napokban találtam a www.woolies-trim.co.uk honlapot ahol igen sokféle kédert kínálnak. Eljuttatnád hozzá a címet?

Üdv.
András

Bejegyzés: Kincsek a garázsból: Lancia Thema 8.32 - 1. rész

Glazier · http://glazier.inda.hu 2018.01.16. 20:19:22

Kívülről rendben van, de ez a műszerfal nem illik bele. Egy ML-ben OK lenne, de egy G-ben legyen visszafogott. Nagy a kontraszt a külső és a belső között. Szerintem.

Bejegyzés: Itt az új G-Klasse

M_Ali 2018.01.16. 19:08:20

@Intimitás Gourmet: Az AMG amolyan polgárpukkasztás/orosz/ukrán maffiózók kedvence volt. Meg valahol egy finom szúrás a konkurenciának. :) Egyszer hallottam egy V12-es Brabust, na az valami beteg dolog.

Bejegyzés: Itt az új G-Klasse

Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2018.01.16. 15:58:05

Nem szeretem ezt a SUV, Crossocer, terepjáró világot. De ez tetszik, és valahol már retro is egy kicsit. Nagyon jól átemelték amit kell, sőt talán még jobb lett a terepjáróképesség is.
Az AMG nekem sosem tetszett, így ezzel a motorral épp elég.

Bejegyzés: Itt az új G-Klasse

mennyi?husz! 2018.01.15. 10:05:09

Legeloszor talan akkor figyeltem fel erre az autora mikor vmi Totalcar cikkben x auto tesztelesekor utkozben talaltak a susnyasban egy lelakott, otthagyott peldanyt persze motor nelkul mar... Igen, ez kene nekem is pedig BMW-es vagyok. Bar kar erte, h fwd meg gondolom orrnehez igy inkabb egy jo utazo auto ez mint elmeny. Ilyen szempontbol a 2 literes turbos jobban vezetheto valtozat lehet. Erdekes volt az ok fejtes ki horog kire. :) Hat nem tudom es hogy kinek mi kene titokban de nekem az, hogy ez kene. De a forma miatt es a kulonleges motor miatt csak. De kene akar egy Alfa 164 Q4 is. i.pinimg.com/originals/46/23/0c/46230cf42c06ac1e6e4ace5c7d6a6fd6.jpg Pedig BMW-es vagyok amugy is meg amugy is 15 eve vezetek bimmereket. Hondasra nem rohogok mert nem tud erdekelni, hidegen hagy. Merci ugyanolyan jo mint a bimmer csak masskeppen. A nepauto az meg nepauto barmennyire is izzadsagszaguan probaljak magukat maskeppen eladni. Pont mint az Audi.

Bejegyzés: Kincsek a garázsból: Lancia Thema 8.32 - 1. rész

Martin Dottore 2018.01.02. 11:06:47

@a Bloom: szia! Lenne egy kérdésem hozzád. Hol lehet kalibráltatni a selest? A Siófoki Alfa szervíz és kereskedés azt sem tudtam, mi merre hány méter a témában.

Bejegyzés: A vírus él! – Alfa Romeo 156 Selespeed teszt

DonBruti 2018.01.02. 09:37:29

Lelkes írás, ez pozitív! ;)
Viszont a kopó embléma (800ft) és a csálén álló légzsákfedél (200ft) nem olyan tipushiba, amivel élni kell, hanem hanyag a tulaja, vagy csak szimplán tojik rá. Kár.

Bejegyzés: Busso, a halhatatlan

GEORGE. 2018.01.02. 09:05:03

Üdv azok közt, akiket megérintett a Busso varázsa :) több mint 6 éve használok 155v6-ot.
Ezen motoros autók tükrében a mai autók motorjai megmosolyogtatóak ;)

Bejegyzés: Busso, a halhatatlan

Duplaxiii 2018.01.01. 19:36:49

De látom, az adataok a wikiről származnak - vajon miért nem a gyári adatok vannak figyelembevéve??? - és a darabszám is egy brit lap cikkéből származik.
Az USA katalizátoros dolog meg furcsa, és soha sehol nem találkoztam olyan dokumentummal, amiben a későbbi F40-eseket remotorizálták volna. Sőt! Az amerikai katalizátoros változatok gyakorlatilag minden gyártó minden modelljénél KISEBB teljesítményű lett.
Na mindegy! Az F40-es jól dokumentált modell, én maradok a gyári anyagoknál a telegráf és a wiki helyett.

Bejegyzés: Enzo Ferrari utolsó álma

Duplaxiii 2018.01.01. 19:24:40

Először is köszönöm ezt az írást, hiszen meglepő és ritka, hogy egy magyar autósblog valódi értékekre koncentrál, és nem az ostoba német "prémiumkategóriákra" vagy a marketingkülönlegességekre koncentrál!
Ugyanakkor meglep, hogy ezt a valóban egyedi és szinte minden szakíró által minden idők három LEGJOBB autójnak nevezett gép múltját és eredetét nem megfelelő alapossággal jártátok végig, a poszt számtalan tévedést tartalmaz.
Ha a valódi okokat firtatjuk, érdemes megkeresni a tervezőjével készített elég hosszú interjúját!
Az F40 valóban Dottore utolsó felügyelt és a tervezőkkel szembeni döntéseinek az eredménye, mindöösze 6 hónapot adott nekik erre, mire visszajön a nyaralásából, látni szeretné.
És igen, a Porsche-ről érkező hírek miatt írta elő ezeket a feltételeket.
A világ legjobb utcai sportkocsiját kívánta, aminek egy szériája a hosszútávú versenyeken is eredményesen szerepelhet.
Ezért jött a képbe a 288 GTO Evo, mint alap, aminek sok részét át is emelték.
A posztban látható fotók csalnak, azoknál, ahol a biztosítéktábla megvan - és ezeknél digitális a műszerfal is! - az LM változatok, a versenypályára készültek. Ezeknél nincs bukolámba sem és nincs letekerhető ablak, csak az a kicsi ragasztott szar.
Olyan soha nem volt, ami a képen látható, minden példánynak burkolatnélküli az ajtaja és oda benyúlva kell egy bowdent meghúzni, ha ki akarjuk nyitni az ajtót.
Az F40 valódi teljesítménye 478 LE, az LM-é bőven 700 LE fölötti, mindkettő ugyanabból a 2,9-es V8-asból származik. És a tömege üresen 1100 kg!!! Ahol több szerepel, azok valamilyen mutánsok.
Az F40 a mai napig rekordokat tart, a mai napihg egy "kályha", egy etalon!
Valóban felhasználták az akkori turbós F1 számos fejlesztését, de ez - szemben a későbbi F50-, F60 (Enzo) és F70 (LaFerrari) modelekkel, NEM F1 alapokra épült.
Igaz az első utcai autó volt a világon, ami 300 km/h feletti sebességre volt képes...
És a roppant alacsony tömegének köszönhetően még évtizedekkel később is "alázta" a kor szupersportkocsijait - versenypályákon! Ismert ugye az a japán videó, ahol már a F50-is szerepelt és az összes akkor szupergépet "megette", a 10 évvel későbbieket is, a Porsche GT2-eseket is, és ha egy körrel több van, levadássza az F50-est is, amit páros vetélkedésben rendre legyőzött.
Az F40 ugyanis az F1 és a szupersportkocsik KÖZÖTT helyezkedik el, a versenypályákon él igazán.
De az utcára is megfelel, nem ritka, 400 darabot gyártottak belőle, az utcaiból a többséget. Ha felmegyünbk oldalakra, mindig árulnak 10-15 példányt, jellemzően 1 és 2 millió euró között. nem lesz magasabb az ára, mert nem árverési ritkaság.
A szakemberek a jóval későbbi MeLaren F1-el rakják párba, a "szurkolók" szerint ez vagy az a legjobb a világon.
Ja és ami még fontos, ezt lehet használni! Nincs benne semmi elektronika, a klíma, mert az kell, szervók és más semmi. Ötfokozat, kéziváltó, kuplinggal, nincs csomagtere, a pótkereket veszik ki és oda befét két kisebb sporttáska. Az ülések nem állíthatók, ahogy más sem, de már gombbal indult.
Vessük össze a maiakkal!
Mind V10/12/16, 6-8000 cm3 és mind 1600-2000 kilo. Számolgatni kellene, hogy a 2,9 liter, 478 LE és az 1100 kilo hogyan aránylik a a maiakhoz. Mert valamikor ismertünk olyanokat, hogy teljesítménysúly vagy literteljesítmény.
Ja és a legalacsonyabb Ferrari...
Szóval nagyon köszönöm, hogy foglalkoztatok ezzel a különleges modellel, érdemes mélyebben is utánajárni a titkainak.
(Az autoscout24-en most 10 darab van, abból egy kamu, a Koenig Specials F48 348 Twin Turbo mi lehet???, a maradék 9 most 825 000 - 1,350 000 euro között szór.
De a rendberakása a drága! Egy tank-pár egy mai német prémiumautó ára! De hasonló nagyságrendű a fékszettek és más fődarabok is. És a Ferrarival is minősíttetni kell.)

Bejegyzés: Enzo Ferrari utolsó álma

mennyi?husz! 2018.01.01. 11:31:22

Assetto Corsaban levo kozelebbi "talalkozasnal" tobb nem adatott meg de relmelem 1x eloben is szemugyre vehetek egyett majd. Ha valasztani lehet Diablo, 959, XJ220, F1(ez mondjuk el bizonytalanitanaazert a BMW motorral plane), EB110 es e kozt 100% az F40-et vinnem. Persze mind egy icon.

Bejegyzés: Enzo Ferrari utolsó álma