Utolsó kommentek:

Jegkoko 2018.09.19. 09:26:38

Nekünk volt kettő is, az első egy 75ie volt aszt hiszem 88-89 évjárattal.Nagyon ment a kis autó annak idején 94-97 ig. Aztánlett egy másik ,de az már picivel fiatalabb volt és új kinézetet is kapott gyárilag. Furcsa, hogy az olaszok nem folytatták aztán a gyártását, pedig eléggé sikeres modell volt a m aga idejében.

Bejegyzés: A Fiat Uno története

acs63 2018.09.18. 21:00:10

@Technikus9: Valamire rosszul emlékszel: a 903cc-es láncos, 4 hengeres volt.

Bejegyzés: A Fiat Uno története

Technikus9 2018.09.18. 20:17:12

Az első saját autóm egy UNO 45 volt. 900 köbcenti, 3 henger, 5 sebesség. Jó időben 140 km/óra. Nem volt egy táltos, de a Hévíz - Budapest utat megtettem vele összesen 8 liter benzinnel. Imádtam minden porcikáját a gépnek. Jó volt vezetni. Azóta is csak olasz autókban tudok gondolkodni. Most is egy FIAT Bravo áll az udvaron.

Bejegyzés: A Fiat Uno története

vancello · http://vancello.hu 2018.09.18. 19:43:27

@Projektmenedzser: Nézz meg egy Impala töréstesztet a 60-as évekből. ;)

Bejegyzés: A Fiat Uno története

Projektmenedzser 2018.09.18. 17:06:23

Néha még mindig látok ilyen autót, igazi koporsó. Ennek egy motoros nekimegy, már mindenki meghal benne. Tudom, hogy régen más volt a biztonsági követelmény, de a nem ilyen kis szutyok autókban ülők szerintem többször túlélték a baleseteket.

Bejegyzés: A Fiat Uno története

Mátyus Viktor 2018.09.09. 14:14:10

@szepipiktor:
Az messze nem igaz, hogy a Lancia nem kell az embereknek. Nulla a marketing, amig volt rally es elotte F1, addig az adta a reklamot, utana semmi. Latszik az eladasokon is, hogy 92 utan felezodtek az eladasok.
Honnan tudjak az emberek, hogy miert kell nekik a Lancia?
(A Thema hasonlat azert vicces, mert a Thema egy cicomazott Fiat, a Kappa semmilyen Fiat modellre nem epul, onallo modell, onallo padlolemez, amire kesobb a 166 es a Thesis is epult).

De a hianyzo marketing az egesz konszernre igaz, mostanaban vegre javul. Mig egy nemet gyarto megoldasait hatalmas ovacio ovezi, VR6, TDi stb stb. Es fogalmuk sincs, hogy ez a ketto is olasz fejbol pattant ki, joval korabban.

Ugyesen vissza lehetne hozni a markat a koztudatba, Fulvia, Delta, Stratos es a tobbi elismert, bejaratott nevvel rendelkezo kultuszmodellel sikerulhet is.
Konszernen belul pedig fel kell epiteniuk egy hasonlo rangletrat mint a VW-nel. Seattol a Bugattiig, Fiattol a Ferrariig.

Bejegyzés: Lancia Delta Futurista

M_Ali 2018.09.09. 13:40:36

@szepipiktor: Nehéz ügy ez a Lancia, az utóbbi években az átemblémázott Chryslerek már a márka megcsúfulása volt. A Thesesit tekintem az utolsó alkotásuknak, az Ypsilon megléte már csak az utolsó körökre elég. A VW hasonlat érdekes, a VW termékek esetén fura, hogy márkák szintjén alig vagy egyáltalán nem különítik el a designt. Ha lekapnánk az emblémákat egy hasonló méretű Audiról, Skodáról vagy VW-ről, akkor lehet senki nem mondaná meg, hogy melyik micsoda.

Bejegyzés: Lancia Delta Futurista

szepipiktor 2018.09.05. 14:54:45

Ne túlozzunk kérem!
A Fiat sok éve küzd a Lanciaért, már tette ezt a GM időszakban is.
Sajnos a sokszoros bajnok gyártó egyszerűen nem kell a vásárlóknak, probálkoztak lefelé, próbálkoztak a sportosság irányába, majd a luxus területén, de cégen belül is kedveltebbek kaphatók, nemzetközi szinten meg a Lancia a legzsúfoltabb halmazban indul.
Egy Stratos, egy Delta Integrale önmagában nem teszi vonzóvá a gyár teljes kínálatát, és hát a két említettnek is bőven van hasonló kihívója, azok kedvelőit meg nem lehet bikacsökkel a Lancia felé zavarni.
Egyszerűen nem tudnám elképzelni, hogy miért válasszak Lanciat, mert a napi autózást nem fogja megszépíteni a tudat, hogy anno volt a gyártónak egy-egy zseniális terméke. Most nem azok, egyszerűen a kategóriájának az átlagos modelljei.
Vagy feltételezzük, hogy a Fiat vezetői idióták? Mert az Alfa-Ferrari-Maserati (és az amerikai modellek) együttműködése működik! Direkt tennék félre a Lanciát?
Nem! Ezreszer m,egpróbálták, nem működik a dolog, egyszerűen egy Ferrari vagy Maserati Motoros Alfa kell a vevőknek, egy hasonló nem.
A Lancia utolsó jó autója a Thema 8.32 volt, az utódja a Kappa (jól ismertem a V6 3000-es full változatát) meg hiába jó, a vevő csak egy cicomázott Fiatot lát, aminél az Alfa 166-os jobb alternatíva.
Ez látható a VV-nél is, hiába jó a Skoda, az akkor is csak egy "olcsó" VW vagy Audi marad, így nem a márkát választják, hanem az árát.
De a Lanciának ott az Alfa, ami azért magasabb kategória (volt mindig is).

Bejegyzés: Lancia Delta Futurista

gigabursch 2018.09.05. 12:36:49

Jó lenne élőben

Bejegyzés: Lancia Delta Futurista

krycek07 2018.08.31. 15:32:06

Érdekes végignézni, hogy abban az időben milyen formájú tanulmány autók álltak rendelkezésre. Ahogy a cikkben is említésre került, ott volt az E.S.V család, amely hasonló volt a Polonézhez. Ugyebár az Giugiaro munkája, ezért érzésem szerint részt vehetett valamilyen szinten a tervezésben. Másrészről ott volt a FIAT 128 Coupe Bertone-től, amely 1969-ben jelent meg! Ott már próbálgatták a belső teret növelni. Mi lett volna, ha már ezzel kijöttek volna és nem az „eredeti” 128-al…

Gian Paolo Boano volt a vezetője a FIAT Centro Stile-nek akkor tájt. Walter de Silva szerintem csak kis mértékben szólhatott bele a végső megoldásokba. CDA szerint is csak a belsőért felelt. Kis kitérő után az I.DE.A-nál landolt és csak utána kezdett szárnyalni az ALFA-nál. Sartorelliről meg csak mostanában lehet olvasni.

Más forrásból a Ritmo első generációja azért kapott kerek lámpát, mert kevesebb helyet foglalt és olcsóbb volt legyártani. A védjegyének számító hátsó lámpa is költséghatékonyság miatt lett "kisebb" és pozitív gyártási vonzata is volt.

Innen indult el a FIAT furcsa modellpolitikája, amelyben a középkategóriát elhagyták és módosított "C" kategóriával akarták helyettesíteni... Ezek már messze nem hoztak akkora sikereket, mint a korábbi modellek. (Regata-Tempra-Brava)

Bejegyzés: 40 éves a Fiat Ritmo

vancello · http://vancello.hu 2018.08.30. 15:52:36

@Frick László Intézet: Valóban ott kezdődött a per, amikor a Seat a VW-vel állt össze. Ellenben a Seat Ronda se nem szép, se nem sikeres nem volt, egy silány minőségű, kiherélt formájú szükségmodell volt csupán, négy év alatt 177.738 db kelt el belőle. Az utód Porsche System-Ibiza pedig még mindig ugyanarra a padlólemezre épült, amit a Fiat fejlesztett ki a Ritmo-hoz.
A töréstesztekkel kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy ha egymásnak eresztünk egy nyolcvanas évekből való kocka Swiftet, meg a 2005-ös verziót, akkor inkább az utóbbiban ülnék, ha kötelező választani. A törésteszteknek van haszna, az más kérdés - és ez vitt félre téged is -, hogy a marketingesek ezt is jó alaposan felfújják, hogy minél több autót rá tudjanak tukmálni a t. vevőre.

Bejegyzés: 40 éves a Fiat Ritmo

vancello · http://vancello.hu 2018.08.30. 15:43:36

@retkeslaci: Annyira nem ásta azt a sírt a maga 2 milliós eladott darabszámával. Az utód Tipo 1.905.276 darabot élt meg (az 1989-es Év Autója volt), a Bravo/Brava pedig 1.235.496 példányban készült el. Na, akkor esett vissza látványosan a darabszám, a 90-es évek végén. A Stilo-ból már csak 623 574 darabot sikerült eladni, a 2007-es Bravo-ból meg csupán 349 691 db kelt el. Szerintem érzékletes, hol indult a baj. Az is igaz, hogy a 128-ból 3 milliót gyártottak, minden változatát beleértve.
Ha szereted az autókat, próbálj ki egyszer egyet, érdemes. Tényleg van lelkük és temperamentumuk is, a stílusuk pedig messze túlszárnyalja a kései utódokét.

Bejegyzés: 40 éves a Fiat Ritmo

retkeslaci 2018.08.29. 17:59:35

Ezek a FIAT-ok ásták meg a FIAT cég sírját. Aminek a szélén a mai napig billeg. Ezekre mondják ma sokan, hogy volt lelkük, temperamentumuk és stílusuk. Hát, nem tudom...

Bejegyzés: 40 éves a Fiat Ritmo

Frick László Intézet 2018.08.29. 16:33:50

@vancello: Minden ajurvédikus kuruzslónak, aki elhiszi az autós gecisajtón át terjesztett un "törésteszt" hiedelmeket, azt kívánom, hogy az Ötcsillagos Bakancs Suzukival [2004-es évjárat]20 km/h-s sebességgel frontálisan hajtson betonfalba. Az újságírókat, akik a "törésteszt"-es kamuzás bértollnokai, kötelezném. Szerintem az autós töréstesztek témaköre az EZO-TV-be való Csilla pénzlotyó mágus és Atis kaparóssorsjegysámán közé spékelve.

Bejegyzés: 40 éves a Fiat Ritmo

Frick László Intézet 2018.08.29. 16:28:58

A '80-as évek végén a 10-12 éves elsősorozatú Ritmo már ipartörténeti emléknek számított, Már az unalmasra ráncfelvarrott másodikszériások rohadtak el menthetetlenül. Az olasz autó szerelmese elvitte a karosszériáshoz két hüvelykujjkörömnyi rozsdafolttal a tornyokon és ha a karosszériás szép szavából nem értett a balfék FIAT-szerelmes, akkor az csavarhúzóval egy vakrozsda kupaccá díbolta neki. Ritmo? -a következőből, a Tipo-ból alig marad mára mutatóba.
1976 óta a FIAT Konszernt, mint Nemzeti Nagyvállalatot, az Olasz Állam, a balos és jobbos kormányok egyaránt, hatszor segítették ki a csődből, Ónijós Tag-ként ráadásul a bakfittyet sárga ikrás nagy pászmákban hányva a Zónijós Szabályokra. Egyszer sem kellett volna megmenteni. Szerintem egy autógyárról meg a márkáiról az mond ítéletet, mennyit tudunk a mi éghajlatunk alatt működőképesen pl 20 éves koráig megtartani. Egy 30 éves II-es Golf nincs úgy elrohadva, mint volt egy Ritmo 8 évesen. (ahol sózzák vagy ami mégkegyetlenebb, idiótán félreértett környezetvédeli tévhiedelemből zeolittal jégtelenítik az utakat. A Citroen BX már 10 éves korában, az a pár működőképes, kuriózum volt és a formája röhejtfakasztó. Peugeot-nól már a Győzike Style 607-es is ipartörténeti emléknek számít. Rettenetes volt vasba vágni egy fossá rohadt Ritmo-t az egészséges és fürge hajtásláncával. Egyszerűen nem volt mihez varrni a javítólemezeket, az ember belefogott egy küszöbcseréhez és a tető vonaláig felszedegethette kézzel a reveket.
És csak szólok, hogy a SEAT FIAT alapítás volt és kutya baja sem volt a FIATNAK a SEAT-tal, esetleg azután, hogy rásózták a Volkswagenre. Azok voltak a "Porsche System" díszítésű szelepfedéllel szerelt utolsószériák. És a kocka Ibizákkal meg Rondákkal megmutatta a SEAT, hogy a minőséghez csak jó belső PR HR-munka és minőségbiztosítás kell: a SEAT emblémás FIAT koppincsok jobbak voltak az eredetinél. Főleg pedig nem rohadtak annyira már a V.A.G -korszakban. Akit érdekel, Dél-Itáliában, Calábriában lelhet föl nem kamu első-Ritmokat parasztbácsiknál, még fekete rendszámmal.

Bejegyzés: 40 éves a Fiat Ritmo

kewcheg 2018.08.29. 15:02:17

@M_Ali: Igaz. Namost vagy sokkal merevebb vázat tudnak manapság gyártani, vagy pedig belexarnak a nyeklő-nyakló karosszéria merevségébe....

Bejegyzés: 40 éves a Fiat Ritmo

vancello · http://vancello.hu 2018.08.29. 15:01:23

@kewcheg: Nem volt probléma a torziós merevségével, még a korabeli USA törésteszteken is jól szerepelt.

Bejegyzés: 40 éves a Fiat Ritmo

RTB 2018.08.29. 13:46:05

Tipikus maffiózó verőlegény autóként sok filmben láthattuk

Bejegyzés: Regatával repesztettem!