Utolsó kommentek:

M_Ali 2017.03.26. 19:07:20

@wolves84lb: LF-A, arra az autóra gondolsz, amit úgy kezdtek el tervezni, hogy na akkor ott van a Mercedes SLR, ja nem, inkább legyen olyan, mint a Ferrari Enzo, az az autó sem nagyon tudta, hogy melyikhez akarja hasonlítani magát, aztán olyan rútság lett belőle, ami, a többi Lexus meg a furcsán nyakatekert formavilággal, főleg a fényszórók és hűtőmaszkok "érdekes" egyvelegével, hát nem is tudom, egy Lancia Fulvia mellett elbújhat mindegyik. :)

Bejegyzés: A szépség kaptafája

vancello · http://vancello.hu 2017.03.24. 21:19:09

@Lucifer Morningstar: Nem a spirált, hanem a téglalapok vonalait kell nézni. Azok adják meg az arányokat. És érdekes módon vagy a magasságban, vagy a hosszban passzolnak valahová. Ha torzítva tettem volna a képekre, igazad lenne, de nem változtattam rajta, csupán addig nagyítottam-kicsinyítettem, amíg találtam metszéspontokat.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

vancello · http://vancello.hu 2017.03.24. 20:42:36

@je suis Louis: Szerintem sokan annyira tájékozatlanok, hogy az aranymetszést valami áltudományos eszköznek nézik. A kommentekből legalábbis ez olvasható ki.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

2017.03.24. 10:37:49

@Boost Boosted: Hárompontos dobás :)

Bejegyzés: A szépség kaptafája

M_Ali 2017.03.24. 04:56:49

@Helyszíni zsemle: De ne is az enyhén furán kinéző Priust. ;)

Bejegyzés: A szépség kaptafája

Helyszíni zsemle 2017.03.24. 02:07:43

Nehogy mar ilyen elavult kornyezetszennyezo roncsokat istenitsunk.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

je suis Louis (törölt) 2017.03.23. 23:41:45

@Duplaxiii: Az aranymetszés nem grafikai szabványosítás és nem szabvány. Esztétikai arányrendszer és a szobrászatban is használták, a formatervezésben is, az autók esetében például. Vagy az építészetben. A reneszánsz épületek esetében mindenhol felfedezhető és nem belemagyarázás, mivel a tervező szándékosan számolt az aranymetszéssel. A luxus kocsik formatervét többnyire komoly művészeti képzettséggel rendelkező szakik alkották, a szobrászati arány esztétika simán az eszköztárukban van.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

3x 2017.03.23. 22:11:28

Ha sokáig forgatom és zoomolok, egy darab kutyaszarra is rá lehet pásszítani, látszani fog az aranymetszés csodája.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

igazi hős 2017.03.23. 21:52:10

@M_Ali: Mazda 6, akár kombiban is tetszik.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

igazi hős 2017.03.23. 21:49:14

@csentecsa: Igazad van, csak hosszában ül középen. Gondoltam, mivel oldalképekről van szó, ezért ez triviális.
De ezt @ApaJoe: már megírta.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

wolves84lb 2017.03.23. 21:39:14

@M_Ali: megkérdeznélek, hogy egy IS300h-ban neked "hogy nem jön ki a dolog", vagy egy LF-A-ban...de sztem te magad sem tudod a választ...

Bejegyzés: A szépség kaptafája

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2017.03.23. 20:23:26

Hát most aztán megvilágosodtam! Én meg nem értettem azt, hogy ha a kanyar egyenesbe megy, akkor az origo egyes. De ha ráteszem a vonalzót, akkor meg görbe, bár ha sötétben nézem csukott szemmel, akkor piros.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

M_Ali 2017.03.23. 19:58:33

@LoveKills: Ebben sok igazság van :-)

Bejegyzés: A szépség kaptafája

vancello · http://vancello.hu 2017.03.23. 18:08:19

@Duplaxiii: Szerintem a jelenleg gyártott autóknál is lehetne találni olyat, amire ráilleszthetők ezek az arányok. Viszont az időmet inkább a magam kedvenceivel töltöm el.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

vancello · http://vancello.hu 2017.03.23. 18:03:25

@TS RS: Zsigulira próbáltam rá, de nem adta ki. Pedig az is tetszik. Torzítva bármire rá lehetne illeszteni, de direkt nem torzítottam rajta. :)

Bejegyzés: A szépség kaptafája

TS RS 2017.03.23. 16:43:24

Szerintem meg próbáljuk rá egy Wartburgra, Trabantra, stb. Ha ügyesek vagyunk, előbb-utóbb, valahogy az is kiadja. :)

Bejegyzés: A szépség kaptafája

LoveKills 2017.03.23. 16:37:19

VÉÉÉGRE!!! Nagyon kellett már ez a poszt. Azért fontos, mert tökéletesen és röviden van szó arról, hogy a design, a szépség bizony NEM szubjektív műfaj! Nem igaz, hogy ízlésről nem szabad vitatkozni. Igenis lehet. Igenis objektíve is belátható és bizonyítható, hogy miért öklendetes, hányingert keltően ocsmány egy Dacia vagy valamilyen mostani, újkori autó, és miért mondható valóban szépnek - a szónak elsősorban a harmonikus, arányos értelmében - egy klasszikus oldtimer vagy youngtimer - Jaguartól Alfákon át a Volvoig. Remélem, sok Totalcaros firkász is olvassa ezt a posztot, mert ők is okulhatnának (a seggfej Vályi Pistával az élen). Kivétel: Csikós Zsolt.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

M_Ali 2017.03.23. 16:07:43

@scuynat: Mazdából talán a 6-os, de a többi mai japán autó, gondolok itt a fura Lexusokra (nagyot akarunk alkotni, de valahogy nem jön ki a végén a dolog), vagy a semmitmondó Subaruk, Nissanok (Juke...), esetleg a Prius, ezek szerintem messze vannak a széptől, még ha a szépség relatív dolog is. Régen viszont voltak kiemelkedő japán alkotások: Toyota 2000GT, Mazda Cosmo, még annak ellenére, hogy nyilvánvalóan az európai gran turismók, illetve sportautók ihlették ezeket a formákat is.

Bejegyzés: A szépség kaptafája

hdnctrl 2017.03.23. 15:14:47

@M_Ali: pl. a Mazdák? Szinte bármelyik mai?

Poszter: az első képen a spirál alja a kerekek közepénél van, a másodiknál az aljuknál. A felniknél meg totál ötletszerűen. Szépek ezek az autók (vagyis a Maserati szép, a tanulmány inkább megdöbbentő), de nem az aranymetszés miatt.

Bejegyzés: A szépség kaptafája
süti beállítások módosítása